Alla inlägg under december 2009

Av Emelie Holmgren - 10 december 2009 23:11

Chao :D


Usch fy fan, jag ha ont i hela kroppen sedan indiansmyget igår på idrotten. De va skit kul, men slänga sig så mkt på golvet va verken bra, eller skönt för kroppen. känner sig som en gammal gubbe som försöker ta sig fram xD hehe.

De va kul idag på Dracon också, trotts att alla va trött o allt lätt blev överdrivet.


slutade vid fyra idag. gick då hem och käkade lite soppa o macka, sedan somnade jag vid TVn. vaknade upp nån gång efter 20.00 gick till wilys, köpte jucie b.la sedan läste jag utvecklingspsykologi och nu tittar jag på American history x. Fan va den filmen e bra. men gråta lite i slutet e ett måste.


Har fått mitt halebop kort nu, så jag har fått tilbaka mitt gamla nummer. Så ni får gärna skriva ett sms till mig med era namn så jag får tillbaka alla nr.


sitter och glor lite på tv nu. borde gå och lägga mig, men jag orkar inte ännu. hehe.

Imorgon blir det lagan med gänget och på lördag ska jag på filmkväll i växjö med försvarsutbildarna. Mer vet jag inte. kanske åka och simma lite :) skulle varit sjukt nice.


Ha det fint.

Emelie A.H Holmgen

Av Emelie Holmgren - 9 december 2009 19:50

Nu vill jag bara att det ska bli jullov så jag kan få tid till att fundera lite.

Ska åka till ljungby och simma massa. saknar det så jävla mkt <3

Denna hösten ha varit både den bästa och värsta i mitt liv. Hänt sjukt mkt saker. och mitt hjärta har öppna blödande sår. jag har också sjukt mkt jag måste bearbeta och fundera över. plus att jag verkligen har fått reda på vilka som är mina vänner och vilka som inte är de. och att förtroende inte finns hos vissa människor.


Men trots omständigheterna mår jag bra. Har fått tillbaka mycket av min positivitet. Love kills slowly, men tiden läker alla sår.


just nu är jag bara lite förvirrad över saker och ting. men de kommer lätta upp sig.

Problemet med jullovet är bara att jag vill åka till ljungby och simma, men då måste jag vara hemma mycket, och vet inte om jag orka det. Vill ha det lite lugnt. orka inte bråk och skrik och få veta hur värdelös man e. Det tar rätt mkt på en ibland, särskilt när jag e nere i en svaka som jag e nu och håller precis på o komma upp ur den. Livet är skit ibland, det är de, Men ibland kan de va helt jävla underbart också. och jag hoppas, hoppas jag får känna på de snart igen. så man får hopp och orkar mer.


:)


Tankar från mig.

E

Av Emelie Holmgren - 5 december 2009 11:33

Hej hej :)


SItter nu på min pappas dator i Ljungby. Dricker lite kaffe :)

Igår gick jag i skolan till 12.40, sedan gick jag hem och fixade lite och vid tre tiden kom pappa och boing och hämtade mig. då åkte vi till växjö, för jag var verkligen i behov av en ny mobil. min förra blev ju stulen för några vecor sen. så jag har fått ha min gamla mobil som blir helt svart ibland och man ser inget. funkar enstaka gånger om dagen.

Så vi åkte till mediamarkt. jag hittade en jag ville ha, men den fanns bara i den kopian som kunderna kunde kolla på + att den va rosa. Sjukt att man inte skulle kunna få någon rabatt, - "eftersom vi har möjlighet beställa in nya" sa säljaren. Så jag gick till mitt gamla hedeliga ställe ist, där de alltid slutar att jag hamnar. SIBA :) Det sa jag även så att säljaren på mediamarkt hörde det. hon blev nog lite sur.


Där fanns den, just den jag ville ha, som bara fanns i ett exemplar på mediamarkt, men till min stora lycka va den till och med 200 kr billigare här :) Så jag köpte min Samsung Touch Screen Mobile Phone – Star GT-S5230 av en mycket trevlig säljare :)  Mkt, mkt Trevligt :P


 

Sedan åkte vi till MAX för att käka lite, som ni nog kunde lista ut.

Jag gick och pillade med mobilen, om hur fan man kom in i luckan bakom, så jag gick in med instruktionsbok in på max och var helt ine i den, när jag hör en bekant röst bakom kassan säga, Hej. Och till min stora förvåning när jag tittar upp så står Elon där iförd MAXklädsel. Elon, min älskade Marias kille, och sambo.


Så vi beställde och min bror betalade för mig. eftersom jag inte har råd nu efter jag köpt min mobil, + att jag inte kommer få några julklappar för mamma betalde en del också. HAHA.BLir ändå ingen redig jul eftersom våra jultraditioner bryts i år. kan lika väl sitta hemma i min lägenhet ensam i Värnamo.


Men men åter till Fredagen. Efter vi käkat åkte vi hem. jag försökte få tag i ida, men det var ju totalt omöjligt. så Pamme och tommy kom och hämtade mig hemma hos mig. dom åkte och hämtade sin kina mat som de beställt.

Hem till tommy o käka.


Sedan åkte jag och Pamme ut på raggarunda för att uppleva gammla fjortis minnen. bort till fyren för att snacka med lollo. men vi va där ca 5 min. sedan skulle vi vidare. men det hela gick inte så bra. vi vet ju för fan inte vad man gör i ljungby som fjortis nu förtiden.

VI kom på de att de va vi 90:iare som höll igång allt. men fester bakom hjortsbergsskolan, Folk på raggarpakeringen osv. Va va detta? Ljungby va ju helt dött? en fredag. skumt skumt.

så vi åkte hem till Ida ist när hon vaknat till liv. (hon hade legat och sovit hos Johan) Hos henne satt vi och snackade om döden. Lugnt kväll då, som ni säkert förstår. Jag va nog hemma innan Kl.00.00


Poppade popcorn och tittade på twilight. Den va helt underbart bra. förstår varför folk blir helt galna i den. Nu måste jag se new moon på bio. måste måste!!


Efter det gick jag och la mig. och nu sitter jag här, och kaffet är slut. va ska dagen föra mig?


VÄnta, vänta..!

igår ringde jag också halebop, så de ska skicka hem ett nytt kontantkort till mig. så jag får tillbaka mitt gammla nr. bara så ni vet. så om typ en vecka eller nått har jag tillbaka mitt gamla nummer!! JA! :)


Ha det fint mina vänner.

Chao :D











Av Emelie Holmgren - 3 december 2009 18:18

Hejsan Hallå


Nu har jag äntligen skaffat mig en blogg. Ett bra sätt att få ur sig sina tankar och funderingar. När man har flyttat till en ny stad, börjat en ny skola och inte ha sin familj och vänner i närheten, kommer det lätt upp massor av tankar och funderingar.

Men det gör det så klart i andra sammanhang också.


Sitter och funderar på en uppgift som ska lämmnas in imorgon. Uppgiften heter "Ledarideal" och man ska skriva en reflektion om 3 - 4 människor som har påverkat mig och mina "vägval", värderingar, varit en "vägvisare" osv.


Rolig men svår uppgift, för börja man verkligen fundera som jag nu gjort en vecka nästan så kommer man på att det e så otroligt många människor som har påverkat en under livet. men man kan ju inte ta med alla dom, och de e svårt att välja vilka man ska skriva om. men jag tror jag börja få kläm på vilka jag ska välja.


i övrigt har det varit en bra dag. Har haft psykologi på morgonen och draco på eftermiddagen :) Vääldigt roligt med draco. Vi skriker mest på de lektionerna ;)

Nej men idag på psykologin var det väldigt känsligt, även för mig och många andra.

Att prata om människo värde är inte alltid det lätaste, men en oehört viktig sak att reflektera om och se var man själv står. särskilt om man ska ut och arbeta med människor som jag ska.


På dracon, som är drama och konflikthantering för dom som inte vet de. så har vi kört väldigt mycket drama idag, som jag då tycker e oehört roligt. Tycker det är en jätterolig kurs som e givande för mig.


Nu har jag inte tid att skriva mer, måste skriva mitt "ledarideal"


Chao :D

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards