Direktlänk till inlägg 3 december 2009

Chao :D

Av Emelie Holmgren - 3 december 2009 18:18

Hejsan Hallå


Nu har jag äntligen skaffat mig en blogg. Ett bra sätt att få ur sig sina tankar och funderingar. När man har flyttat till en ny stad, börjat en ny skola och inte ha sin familj och vänner i närheten, kommer det lätt upp massor av tankar och funderingar.

Men det gör det så klart i andra sammanhang också.


Sitter och funderar på en uppgift som ska lämmnas in imorgon. Uppgiften heter "Ledarideal" och man ska skriva en reflektion om 3 - 4 människor som har påverkat mig och mina "vägval", värderingar, varit en "vägvisare" osv.


Rolig men svår uppgift, för börja man verkligen fundera som jag nu gjort en vecka nästan så kommer man på att det e så otroligt många människor som har påverkat en under livet. men man kan ju inte ta med alla dom, och de e svårt att välja vilka man ska skriva om. men jag tror jag börja få kläm på vilka jag ska välja.


i övrigt har det varit en bra dag. Har haft psykologi på morgonen och draco på eftermiddagen :) Vääldigt roligt med draco. Vi skriker mest på de lektionerna ;)

Nej men idag på psykologin var det väldigt känsligt, även för mig och många andra.

Att prata om människo värde är inte alltid det lätaste, men en oehört viktig sak att reflektera om och se var man själv står. särskilt om man ska ut och arbeta med människor som jag ska.


På dracon, som är drama och konflikthantering för dom som inte vet de. så har vi kört väldigt mycket drama idag, som jag då tycker e oehört roligt. Tycker det är en jätterolig kurs som e givande för mig.


Nu har jag inte tid att skriva mer, måste skriva mitt "ledarideal"


Chao :D

 
 
DONKEN

DONKEN

5 december 2009 13:08

Låter som en spännande uppgift! Kul att du har skaffat blogg, och ja det är verkligen skönt att få skriva av sig. Ibland mycket, ibland lite mindre. Blir färre och kortare inlägg på bdb nu... ;) Får jag länka dig på min blogg, till dena? :P Lä'ttare att kolla dig, då..... :D *spion* pössa.

http://donkens.blogg.se

 
DONKEN

DONKEN

7 december 2009 00:17

Inge nytt inlägg. wtf :P Förresten, på träffen i växjö kommer vi att ha ett litet teammöte efetråt, i den lokalen, men det går snabbt, nina sa att det tar ca 20 minuter. Det brukar bli lämgre, såna grejer, så kanske en halvtimme. Men så du vet om det iallafall. :) pössa. donk

http://donkens.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emelie Holmgren - 10 oktober 2011 12:54

Tja! Jag har varit ledig lördag, söndag och nu måndag.. och jag är så uttråkad! Min sambo jobbar så jag sitter för de mesta hemma själv :(   Men i lördags fick jag ett ryck så jag bestämde att när Robert kommer hem vid halv fyra så åker vi ti...

Av Emelie Holmgren - 6 oktober 2011 12:48

Hejsan   Igår hade jag min kompis på brevidgång på mitt jobb, vi skulle ha rast och hon skulle lämna mig med bilen hos mig. när vi är en bit längre bort från min lägenhet ser vi hennes cykel som varit stulen ett par månader, ihop låst med en anna...

Av Emelie Holmgren - 25 juli 2010 21:58


vi får se vad framtiden har att ge, nu är det tiden som avgör... ...

Av Emelie Holmgren - 25 juli 2010 09:20

Har du lärt dig att stå vid ditt ord? Sånt imponerar mer än ett leende Här är ett avtryck som sitter längre än det du redan gjort..                                               KENT- Avtryck Och jag drog med dig i mitt fall Och sen gled jag b...

Av Emelie Holmgren - 24 juli 2010 22:33

En stilla natt. En ensam solnedgång. En tystnad. Ett tomrum bara ljudet av en klocka som tickar. tiden går, men står stilla. Ensamt, tyst, overkligt. __________________________________________________ ...

Ovido - Quiz & Flashcards