Direktlänk till inlägg 5 december 2009

Ljungby Lördag :)

Av Emelie Holmgren - 5 december 2009 11:33

Hej hej :)


SItter nu på min pappas dator i Ljungby. Dricker lite kaffe :)

Igår gick jag i skolan till 12.40, sedan gick jag hem och fixade lite och vid tre tiden kom pappa och boing och hämtade mig. då åkte vi till växjö, för jag var verkligen i behov av en ny mobil. min förra blev ju stulen för några vecor sen. så jag har fått ha min gamla mobil som blir helt svart ibland och man ser inget. funkar enstaka gånger om dagen.

Så vi åkte till mediamarkt. jag hittade en jag ville ha, men den fanns bara i den kopian som kunderna kunde kolla på + att den va rosa. Sjukt att man inte skulle kunna få någon rabatt, - "eftersom vi har möjlighet beställa in nya" sa säljaren. Så jag gick till mitt gamla hedeliga ställe ist, där de alltid slutar att jag hamnar. SIBA :) Det sa jag även så att säljaren på mediamarkt hörde det. hon blev nog lite sur.


Där fanns den, just den jag ville ha, som bara fanns i ett exemplar på mediamarkt, men till min stora lycka va den till och med 200 kr billigare här :) Så jag köpte min Samsung Touch Screen Mobile Phone – Star GT-S5230 av en mycket trevlig säljare :)  Mkt, mkt Trevligt :P


 

Sedan åkte vi till MAX för att käka lite, som ni nog kunde lista ut.

Jag gick och pillade med mobilen, om hur fan man kom in i luckan bakom, så jag gick in med instruktionsbok in på max och var helt ine i den, när jag hör en bekant röst bakom kassan säga, Hej. Och till min stora förvåning när jag tittar upp så står Elon där iförd MAXklädsel. Elon, min älskade Marias kille, och sambo.


Så vi beställde och min bror betalade för mig. eftersom jag inte har råd nu efter jag köpt min mobil, + att jag inte kommer få några julklappar för mamma betalde en del också. HAHA.BLir ändå ingen redig jul eftersom våra jultraditioner bryts i år. kan lika väl sitta hemma i min lägenhet ensam i Värnamo.


Men men åter till Fredagen. Efter vi käkat åkte vi hem. jag försökte få tag i ida, men det var ju totalt omöjligt. så Pamme och tommy kom och hämtade mig hemma hos mig. dom åkte och hämtade sin kina mat som de beställt.

Hem till tommy o käka.


Sedan åkte jag och Pamme ut på raggarunda för att uppleva gammla fjortis minnen. bort till fyren för att snacka med lollo. men vi va där ca 5 min. sedan skulle vi vidare. men det hela gick inte så bra. vi vet ju för fan inte vad man gör i ljungby som fjortis nu förtiden.

VI kom på de att de va vi 90:iare som höll igång allt. men fester bakom hjortsbergsskolan, Folk på raggarpakeringen osv. Va va detta? Ljungby va ju helt dött? en fredag. skumt skumt.

så vi åkte hem till Ida ist när hon vaknat till liv. (hon hade legat och sovit hos Johan) Hos henne satt vi och snackade om döden. Lugnt kväll då, som ni säkert förstår. Jag va nog hemma innan Kl.00.00


Poppade popcorn och tittade på twilight. Den va helt underbart bra. förstår varför folk blir helt galna i den. Nu måste jag se new moon på bio. måste måste!!


Efter det gick jag och la mig. och nu sitter jag här, och kaffet är slut. va ska dagen föra mig?


VÄnta, vänta..!

igår ringde jag också halebop, så de ska skicka hem ett nytt kontantkort till mig. så jag får tillbaka mitt gammla nr. bara så ni vet. så om typ en vecka eller nått har jag tillbaka mitt gamla nummer!! JA! :)


Ha det fint mina vänner.

Chao :D











 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emelie Holmgren - 10 oktober 2011 12:54

Tja! Jag har varit ledig lördag, söndag och nu måndag.. och jag är så uttråkad! Min sambo jobbar så jag sitter för de mesta hemma själv :(   Men i lördags fick jag ett ryck så jag bestämde att när Robert kommer hem vid halv fyra så åker vi ti...

Av Emelie Holmgren - 6 oktober 2011 12:48

Hejsan   Igår hade jag min kompis på brevidgång på mitt jobb, vi skulle ha rast och hon skulle lämna mig med bilen hos mig. när vi är en bit längre bort från min lägenhet ser vi hennes cykel som varit stulen ett par månader, ihop låst med en anna...

Av Emelie Holmgren - 25 juli 2010 21:58


vi får se vad framtiden har att ge, nu är det tiden som avgör... ...

Av Emelie Holmgren - 25 juli 2010 09:20

Har du lärt dig att stå vid ditt ord? Sånt imponerar mer än ett leende Här är ett avtryck som sitter längre än det du redan gjort..                                               KENT- Avtryck Och jag drog med dig i mitt fall Och sen gled jag b...

Av Emelie Holmgren - 24 juli 2010 22:33

En stilla natt. En ensam solnedgång. En tystnad. Ett tomrum bara ljudet av en klocka som tickar. tiden går, men står stilla. Ensamt, tyst, overkligt. __________________________________________________ ...

Ovido - Quiz & Flashcards