Direktlänk till inlägg 14 december 2009

Mitt 2009

Av Emelie Holmgren - 14 december 2009 20:18

Chao :D

Blev inspirerad av annelie i hennes blogg om att samma fatta året med händelser ifrån varje månad. http://donkens.blogg.se/ :) måste ta hjälp av bilder och kalenden :P


Januari

Det nya året firas in hemma hos Ida med mycket gott sälskap. först i Idas lägenhet med Ida-Tobbe Jag-Martin Jonna-Stefan Karlsson-Anderas ;) Mat och trevlig heter. sedan slås dörrarna upp till Idas lägenhet och Lizs, välkommnar alla in till varandra.




Janurari fortsätter..

-Den 16 var det dags för Erland begravning i Angelstad.

-Mamma fyllde 51 år dagen efter.

-vi i Pennstacken (UF företag i skolan) blev bestulna på våra varor.

- Den 23 bröt Ida och Tobbe sin förlovning.

-Min jacka blev stulen på idrotten.

-Simmat massa.


Februari.

-Börjar oturligt med att jag och Martin gör slut den 4.

- Boing fyllde 22 den 13 och det firade vi hemma hos Ida. Tobbe kom dit och hämtade sina saker och de blev vissa scener. Pallar som kastas och en stukad fot.

-Åkte en runda till värmland över dagen med Ida och stefan och hämtade upp Wolle.

- Träffade Berny.

-Simmat massa.


Mars.

- Redovisade projektarbetet den 6.

- Introdiserades och skaffade årskort på Natilus den 8.

-Planera mkt inför Litauen resan.

-Skjutövning i kosta 20 - 22

-Gjorde högskoleprovet den 28. vill inte ens berätta hur det gick xD

- Apu:n på Astrad som vaktmästare började den 30.

- massa gym och simmning.


April

- Idol resan.

- Åkte till Litauen den 20, kom tillbaka den 25. Oförglömlig resa som fått en att inse mycket saker. Trevligt med alla som var med också, festande med göteborgare på båten dit va helt sjukt kul.

- Slutade träffa Berny.


Maj

-Den 8, sista dagen på APU:n, Lions och fest hos micke :D

- Den 9 var det fest hos Evelina med alla dom som varit med i litauen inklusive lärarna Bitte och Lollo.

- Sydsvenska rallyt den 15. jag var där i år igen och sålde fika åt KF.

- Var på Interjuv på Värnamofolkhögskola den 16.

- Skattjakten var den 20 och det började med förfest hos Josse! "bad taste" tema hade vi. Vi kom två :P

- var på tekenspråksteater i Knarkaryd, *host* Markaryd menar jag.

- Och så klart Göteborg med hela Bf som varje år. Maria åkte skottkärra :D

- Annelies son vincent föddes den 21 maj och jag var den 1a som svarar när hon mitt i natten skrev att värkarna är jättetäta och dom snart skulle åka till BB


Juni

- den 3 var det vinbrännbollen. gick helt över styr. sjukt många skadade. jag hade även en stukad fot efter det. kom hem vid 5, 6 på natten och skulle upp till skolan dagen efter xD

- den 4. Riverracet. BF fick pris för snyggast båt :P

-den 5. Hawaii discot. men var ist hos sara och firade Johnny. Hmm massa skumt den kvällen xD men jag vann iaf vinflaskan som jag inte fått ännu.

-den 6. släkt kalas för kusinbarn tobbe som fyllde 20. samma kväll va de grill och adjö fest för Lindah hos Gustav och Johan Bengtsson. Men gick hem rätt tidigt.

-den 10. STUDENTEN!!! oförglömligt. BF <3

- den 11. Kyrkan kl. 9.15 Halva klassen av de som var där lipar och går sedan o käka pizza kl. 11 på förmiddagen.

- Balen. gick o tittade på folket med tobbe. sedan till surrio tahi, käkade och drack öl. sedan mer öl på harrys. mkt trevlig kväll med Tobbe.

- Träffade Jonathan den 17.

- Midsommar firades hos Karlsson och jag led av migrän hela kvällen. då menar jag verkligen led!

- Var mycket i klevshult med ida, stefan och jonathan.

- High chaparall med jenny, fidde, ida, stefan och jonathan

- Blev tillsammans med Jonathan den 30.

- Sönder festad denna månaden och led av konstant hosta.


Juli

- Lisseberg den 8.

- Pamme 19 år den 9. Philip sjöng även i Jönköping.

- Den 16 tog pamme och jag tåget till Öland roots <3 Festade o hade sjukt kul tittde på svenska akademin, syster sol, guvunör Andy och slag från hjärtat. Festade med en snubbe i slag från hjärtat. tog tåget hem igen den 19.

- Var sjuk i feber o grejer i flera dagar efter Öland roots, men de va de helt klart värt, så jag låg o va sjuk hos Onne medans han var på utb.

- Kick off för Ljungbydagarna! Sjukt kul o öppen bar.

- Kunde nu också börja simma igen efter månader av sjukligheter o hosta.


Augusti

- Den 6 började vi bygga upp tälten till Ljungbydagarna.

-Ljungbydagrna hela v.33 Jobbade massa o festade.

- Den 19 började värnamodagarna, var där lite o spanade in.

- Började på Värnamofolkhögskola den 20.

- Den 21 fick jag besked om att jag fått min lägenhet :D Även på kräftskiva hos David.

- Den 25 började vandringen i stora mosse med den nya klassen, kom tillbaka den 27.

- den 31 fick jag nycklen till lägenheten :D :D


September

- Flyttade in i lägenheten.

- Höstmiddag i skolan den 10.

-Harrys invigning i Ljungby den 18.

- Fest hos Elin i klassen den 25.

- Den 26 var det efter fest för Ljungbydagarna.

- Jag och Jonathan gjorde slut den 27.

- Bowlade och åt o drack på harrys med speed den 3.

- Träffade Gustav.


Oktober

- hade inflyttningsfest och födelsedags fest hos mig den 9.

- fixade nagelförlägning på spa-linnea.

- Gustav 20 år den 21. firades med bowling och harrys.

- Gjorde stort jävla sjukt misstag.

- Ida och johan gjorde ett ingripande, som inte ännu har lätt till något. vet inte om det är bra eller dålig. de bara e så.


November

- Praktik på Vråen.

- Oturen håller i sig. Cyklen snodd, samt nån vecka efter också mobilen.

- Lärde känna Robin.

- Massa saker hände mig under denna tiden som jag inte vill ta upp här. Men jag mådde inte alls bra. Kan inte ens sätta ord på det. Men de förklarar varför jag var som jag var och betedde mig som jag gjorde.

- Pappa fyllde 59 år den 22.

- Ida fyllde 22 den 30.


December

Där vi är nu.

- Fått tillbaka enrgin, gnistan och positiviteten. hanterat allt som hänt. Mår bättre. mkt bättre. kan tom ta tag i saker och ting. Fått allt att flyta på rätt bra.

- Hängt mycket med Pamme, jimmy och martin.

- Pamme och Jimmy blivit tillsammans.


Väntas lite mer av detta året. Hur blir nästa år? Bra eller dåligt?

Den som lever får se! Men jag hoppas på att det blir bättre :)


Mitt år

E.Holmgren

 
 
DONKEN

DONKEN

14 december 2009 23:35

vincent föddes 21a maj, och dUUUU är den 1a som svarar när jag mitt i natten skrev att värkarna är jättetäta och vi snart åker till BB. Värt att nämnas för dig, tkr jag allt. :P tack för länkningen med. Sicken resa det har varit detta året. För så jävla många :) pössa.

http://donkens.blogg.se

 
DONKEN

DONKEN

15 december 2009 18:19

Den är kanske din då, för som en tjej skrev i min blogg, det verkar ju ganska otroligt att den skulle passa mig NU, när mattias hade den när han var kanske...5 år. Så den som han hade är kanske sen länge borta då. Typ hos Lindahs familj, de fick alltid våra för små kläder. :P Och jaa, du kände ju igen hålet. Men lite kul att den är likadan, den är säkert lika gammal med isåfall ;) Kanske micke eller stefan eller henke som haft den innan? jaaa, det ska jag påminna dig om. hur ser linnet ut? jag gissar.... svart! :P påminn påmin, hundra kranar. pössa!

http://donkens.blogg.se

 
DONKEN

DONKEN

15 december 2009 18:20

å vincent föddes 21 maaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaj... *dirkret påpekar att du bör skriva in att du svarade på messet först den dan* hihihi,...

http://donkens.blogg.se

 
Ingen bild

Daniel Hanemyr

20 december 2009 23:42

Hehe nu har jag också börjat följa din blogg :D

Kram Daniel/Daniella

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emelie Holmgren - 10 oktober 2011 12:54

Tja! Jag har varit ledig lördag, söndag och nu måndag.. och jag är så uttråkad! Min sambo jobbar så jag sitter för de mesta hemma själv :(   Men i lördags fick jag ett ryck så jag bestämde att när Robert kommer hem vid halv fyra så åker vi ti...

Av Emelie Holmgren - 6 oktober 2011 12:48

Hejsan   Igår hade jag min kompis på brevidgång på mitt jobb, vi skulle ha rast och hon skulle lämna mig med bilen hos mig. när vi är en bit längre bort från min lägenhet ser vi hennes cykel som varit stulen ett par månader, ihop låst med en anna...

Av Emelie Holmgren - 25 juli 2010 21:58


vi får se vad framtiden har att ge, nu är det tiden som avgör... ...

Av Emelie Holmgren - 25 juli 2010 09:20

Har du lärt dig att stå vid ditt ord? Sånt imponerar mer än ett leende Här är ett avtryck som sitter längre än det du redan gjort..                                               KENT- Avtryck Och jag drog med dig i mitt fall Och sen gled jag b...

Av Emelie Holmgren - 24 juli 2010 22:33

En stilla natt. En ensam solnedgång. En tystnad. Ett tomrum bara ljudet av en klocka som tickar. tiden går, men står stilla. Ensamt, tyst, overkligt. __________________________________________________ ...

Ovido - Quiz & Flashcards