Alla inlägg den 6 oktober 2011

Av Emelie Holmgren - 6 oktober 2011 12:48

Hejsan


Igår hade jag min kompis på brevidgång på mitt jobb, vi skulle ha rast och hon skulle lämna mig med bilen hos mig. när vi är en bit längre bort från min lägenhet ser vi hennes cykel som varit stulen ett par månader, ihop låst med en annan cykel!


Första tanken va att hämta något att klippa de andra låset med och bara ta tillbaka cyklen. men vi tänkte att vi ska göra på det "rätta sättet" så vi ringer 11414..

-Du är i plats nr 16 i kön.... det beräknas ta 5 min...

aja det väntar vi...

-Hej polisen i växjö..

-Hejsan, min cykel har varit stulen i 2, 3 månader och nu ser jag den här ihop låst med en annan cykel på *****gatan i Ljungby.Vi har varit framme och sett att nyckeln passade i låset.

-har du anmält cykeln stulen?..

-nej jag har ju inte gjort de, då jag trodde att jag aldrig skulle se den mer..

-Okej, vänta lite ska jag bara prata med en kollega om saken...


10 min senare..

-Hallå? -

-jaa..?

-Nu har jag pratat med en kollega, vi skickar en patrull dit, har ni möjlighet att vänta, för dom är iväg på ett annat uppdrag just nu..

- Vi har ca en timme då vi ska tillbaka till jobbet sen igen..

-okej, men stanna så länge ni har möjlighet, för skulle det komma någon och cykla iväg med cykeln måste ni ringa 112, men måste ni iväg så kommer polisen ringa er sedan.


Okej. sagt och gjort, vi satt och vänta i den timme och spanade på cykeln.. men inte kommer det där någon polis. Så vi gick tillbaka till jobbet och hörde inget mer den kvällen.

Men idag när jag var ledig och låg och sov vid ca 9 tiden så ringer dom min telefon. vi ringde från den kvällen innan. Så jag gav dom nr till min kompis. Hon ringer mig några timmar senare och säger att hon pratat med polisen och dom ska mötas vid cykeln om en liten stund, hon undrar om jag kan följa med.


När vi stått där en stund och väntat ringer polisen henne och säger att dom fick ta in en rattfyllerist på blodprov och det skulle ta minst en timme...


aja vi gick hem till mig en stund och sedan gick vi och åt buffé på tahi restaurangen, då ringer polisen igen.. och dom prata en stund och han söger att hon måste göra en anmälan på cykeln och sedan ska han ringa igen.. men hon säger också att hon ska tillbaka till jobbet om en stund och undrar om jag, hennes kompis då, kan vara med om det händer när hon jobbar. det var okej bara jag tar nyckeln till cykeln..



Så nu har vi gjort en anmälan men ännu inte hört någon ifrån polisen...

Så när man ska vara "laglydig" så blir det massa krongel med telefonsamtal och massa väntande..Vi får väl se om hon får tillbaka den där cykeln..


//Emelie






Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards